13 Mayıs 2010 Perşembe

FLORANSA 3

Uzun bir aradan sonra tekrar Floransa turumuza geri dönüyoruz. Santa Spirito'da kalmıştık. Palazzo Piti'nin oldukça yakınında bulunan bu kilisede dikkatinizi öncelikle düz fasadı çekecektir (nedenini bi zahmet siz araştırın). İçinde de - bence - çok önemli şeyler bulunmayan kiliseyi ben en çok önündeki meydan yüzünden severim. Santa Spirito Meydanı olarak adlandırılan bu yer, her gün öğlene kadar bir sebze-meyve, giyecek pazarcığına ev sahipliği yapmakta. Özellikle yaz akşamları, sokak müzisyenleri, junkie'ler, gençler ve turistleri bir araya toplayan bu mekanda, iki tane güzel restorant, bi tane sandviç'çi (italyancası panini!) bulunmakta. Adını bilmiyorum ama Santa Spirito'ya arkanızı döndüğünüzde size en yakın olan restorantın Risotto con Quattro Formaggi (Dört peynirli pirinç pilavı) oldukça lezzetli, tavsiye ederim. Santa Spirito'yu da gezdikten sonra tabir-i caizse, Floransa'nın Anadolu Yakası'nda işimiz bitiyor, şimdi tekrar geldiğimiz yönden Avrupa Yakası'na geçebiliriz. Bu bölgede ise görmenizi önereceğim yerler, Maria Novella Kilisesi, San Marco Kilisesi ve Manastırı, Sn. Annunziata Kilisesi ve Meydanı, Palazzo Vecchio, Galleria dell'Accademia, Santa Spirito Kilisesi, Bargello Müzesi, Michelangelo Tepesi ve San Miniato Kilisesi'dir.... Bunların bazılarını daha önceki yazılarımda detaylıca anlattım, o yüzden tekrar anlatmayacağım, diğerlerini de anlatmaya üşeniyorum. Bunlara ilişkin tüm turistik bilgileri internette bulabilirsiniz. Ben size daha güncel yaşama dönük şeyler anlatmak istiyorum. Bu noktada ihtiyaçlara göre bilgileri sınıflandırma gereği duydum, buyurunuz;

Alışveriş
Marka düşkünü değilseniz veya düşkünüsünüz ama yeterli paranız yoksa ve bir alış veriş cenneti olan İtalya'dan bir şey almadan dönmem diyorsanız, lütfen bundan sonrasını dikkatlice okuyun! Eğer almak istediğiniz buzdolabı süsü, tabak, ayıcık, vs. gibi Floransa'yı hatırlatan hediyelik eşyalarsa, bunların envai çeşidini San Lorenzo pazarında bulabilirsiniz (bkz. Floransa 1). Buradan bir şey satın almadan önce tüm pazarı gezip, en sonunda karar vermeniz daha uygun olacaktır zira aynı ürünler, farklı tezgahlarda farklı fiyatlara satılabilmektedir. Bu pazar haftanın yedi günü tüm gün açıktır. İstediğiniz an gidebilirsiniz. Bu pazarın bir benzeri Cumhuriyet Meydanı'ndan (Piazza Republica) Eski Köprü'ye (Ponte Vecchio) giderken yol üstünde sağda vardır. Burası da San Lorenzo gibi açık hava alış veriş alanıdır ama üstünde kolonlu bir kiriş bulunmaktadır. Bu pazar da haftanın yedi günü gündüzleri açıktır. Bu pazarı gezerken dikkat etmeniz gereken bir nokta daha var. Pazarın bir tarafında bronzdan bir domuz heykeli göreceksiniz. Bu domuz heykelinin ağzına para sürterek, altındaki ızgaranın içine o parayı düşürmeyi başarırsanız Floransa'ya tekrar geleceğiniz söylenir. Bence doğru, ben beş kez yaptım, beş kez de gittim, kısmet altıncısına :))
Eğer aradığınız ucuz çanta ise ve iyi taklitler istiyorsanız, dikkat! Akşamı bekleyin! Akşamları zenci kardeşlerimiz Floransa'nın dört bir yanındaki sokaklara dağılarak, ellerinde veya beze üzerine serdikleri tezgahlarında envai çeşit çanta satmaktadır. Unutmayın, 100 Euro'ya satılan bir çantayı 20 Euro'ya alma şansınız vardır, bu tamamen sizin pazarlık gücünüze bağlı. Ayrıca alış veriş yaparken dikkat edin çünkü bu tür korsan malların satımı kadar alımı da suç. Zabıtaya yakalanırsanız, ciddi bir ceza almanız mümkün, ama sadece mümkün ben hiç olduğunu görmedim :))
Ucuz giysiler, hediyelik eşyalar, yiyecek - içecek ve diğer her şey için bir seçenek daha! Sadece Salı günleri öğlene kadar açık olan bir pazar var! Bu pazara gitmesi bir külfetli çünkü oldukça uzak. Yürüyerek 20-30 dk'lık bir yolu göze almanız lazım. Tabi ki taksiyle veya otobüsle gidebilirsiniz ama lütfen bana sormayın! Bu pazar önünüze bir Floransa haritası aldığınızda, eğer Anadolu Yakası'nı yukarı tarafa getirirseniz, haritanın Avrupa Yakası bölümünde en üst sağ bölümünde kalıyor, yaklaşık olarak.... Arno Nehri'nin takip ederek bu yönde ilerlerseniz bir otoban dört yol ağzı göreceksiniz, tam orada :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder